@article { author = {Kazemiyan Muqaddam, Kobra and karimi kahaki, Gholam hosein}, title = {بررسی رابطه باورهای غیرمنطقی الیس و پرخاشگری دانش‌آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان}, journal = {روان‌شناسی و دین 11، پاییز 1389}, volume = {3}, number = {3}, pages = {107-127}, year = {2010}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-1782}, eissn = {2980-8472}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study is to review Relationship between Ellis irrational beliefs and aggression of middle school student's (third grade girls) in the Behbahan city. The sample comprises of 180 students who were randomly selected. Tools which we used in this study are: irrational beliefs questionnaire and Aggression Questionnaire. The research design is based on correlation. In order to analyze the data, in addition to descriptive statistics such as mean and standard deviation, the method of inferential statistics, such as Pearson correlation is used. Results of Pearson correlation had shown that there is a significant positive relationship (p < 0001/0 ) between irrational beliefs and aggression among the third grade middle school girls in the Behbahan city.}, keywords = {rational -emotional and behavioral theory of Ellis, irrational beliefs and aggression., }, title_fa = {بررسی رابطه باورهای غیرمنطقی الیس و پرخاشگری دانش‌آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان}, abstract_fa ={هدف از این پژوهش بررسی رابطه باورهای غیرمنطقی الیس و پرخاشگری دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان در سال تحصیلی 88- 1387 و نمونه آن را 180 نفر از این دانش آموزان که به روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شده، تشکیل می دهد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش عبارت اند از: پرسش نامه باورهای غیرمنطقی و پرسش نامه پرخاشگری. طرح پژوهش از نوع همبستگی است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر روش های آمار توصیفی، نظیر میانگین و انحراف معیار، از روش آمار استنباطی همانند ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج حاصل از ضریب همبستگی پیرسون نشان داده است که بین باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری دانش آموزان دختر پایه سوم مقطع راهنمایی شهر بهبهان در سطح 0001/0> p رابطه مثبت معناداری وجود دارد.}, keywords_fa = {نظریه عقلانی ـ عاطفی و رفتاری الیس ,باورهای غیرمنطقی و پرخاشگری. ,}, url = {https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/108}, eprint = {https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/7_17.pdf} }