@article { author = {, and , Abbas and Azarbayjani, Masuod}, title = {بررسی موانع گرایش دانشجویان روان‌شناسی و مشاوره به رویکرد اسلامی: پژوهش کیفی}, journal = {روان‌شناسی و دین 18، تابستان 1391}, volume = {5}, number = {2}, pages = {35-}, year = {2012}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-1782}, eissn = {2980-8472}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی موانع گرایش دانشجویان روان‌شناسی و مشاوره به رویکرد اسلامی: پژوهش کیفی}, abstract_fa ={پژوهش حاضر درصدد کشف و تبیین آسیب هایی است که مانع گرایش دانشجویان روان شناسی و مشاوره، به رویکرد اسلامی می شوند. برای دستیابی به اهداف پژوهش، با سی دانشجو و پنج استاد مربوط به رشته های مشاوره و روان شناسی دانشگاه اصفهان که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند، مصاحبه نیمه ساختار یافته صورت گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از روش تحلیل محتوای کیفی و با استفاده از نرم افزار QSR NVivo استفاده شد. نتیجه‌ی تحلیل داده های حاصل از مصاحبه های مشارکت کنندگان، دو مضمون کلی و یازده طبقه است که عبارت است از: 1. عوامل درون فردی، شامل چهار طبقه، مانند بی رغبتی کلی دانشجویان به طرح مسائل جدید، 2. عوامل برون فردی، شامل هفت طبقه، مانند کمبود منابع آموزشی و پژوهشی بودند. بدیهی است شناخت موانعی که گرایش دانشجویان روان شناسی و مشاوره را به کاربرد رویکرد اسلامی کند می کنند، می تواند به تدوین راه کارهای مناسب برای ترغیب هرچه بیشتر دانشجویان به رویکرد اسلامی کمک کند.}, keywords_fa = {روان شناسى ,مشاوره ,پژوهش کیفى ,دانشجویان ,رویکرد اسلامی ,}, url = {https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/181}, eprint = {https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/2_3.pdf} }