TY - JOUR ID - 201 TI - تحلیل میزان دانش و مهارت مربیان در پاسخ‌گویی به پرسش‌های کودکان درباره‌ی خدا JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 3 LA - fa SN - 2008-1782 AU - Mahmoud, Nouzari AD - استادیار - پژوهشگاه حوزه و دانشگاه AU - Mohammad Reza, Ahmadi Mohammad Abadi AD - دانشیار - گروه روان شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) AU - Abdolahad, Islami AD - دانشجوی دکتری - مؤسسه Y1 - 2013 PY - 2013 VL - 5 IS - 4 SP - 5EP - 22مربی ,دانش و مهارت ,کودکی ,مفهوم خدا ,پرسش‌های کودکان درباره خدا ,DO - AB - هدف پژوهش حاضر، تحلیل میزان دانش و مهارت مربیان در پاسخ گویی به پرسش های کودکان پیش دبستانی و دبستانی درباره‌ی خداست. این پژوهش بر روی 44 نفر از طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی قم که مربی کودک بودند و مربیان دینی دو مدرسه‌ی غیرانتفاعی در شهر تبریز و قم اجرا شد. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی ـ میدانی است. ابزار پژوهش نیز مصاحبه‌ی نیمه  سازمان یافته  است. در تجزیه و تحلیل داده ها، از روش تحلیل محتوا استفاده شده است. واحد تحلیل در این پژوهش، فرد می باشد و از آمار توصیفی، مثل فراوانی و درصد، و از شاخص های مرکزی همچون میانگین، بهره گرفته شده است. یافته ها نشان می دهد که میزان دانش و مهارت مربیان در مجموع مقولات، بین متوسط و خوب می باشد. مربیان در مقوله‌ی آشنایی با اصول و روش آموزش مفهوم خدا و ویژگی مربی موفق، بالاترین نمره را به دست آورده اند و در دو مقوله‌ی آشنایی با تحول دین داری کودک و پرسش های خاص کودکان درباره‌ی خدا، پایین ترین نمره را کسب کرده اند. UR - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/201 L1 - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/1_13.pdf ER -