TY - JOUR ID - 330 TI - بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 3 LA - fa SN - 2008-1782 AU - Ezzatollah, AD - استادیار AU - Tahereh, AD - دانشجوی دکتری - روان‌شناسی تربیتی دانشگاه لرستان Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 8 IS - 4 SP - 61EP - معنویت ,معنویت درمانی ,روان درمانی ,تاب آوری ,DO - AB - این مطالعه‌ی، یک پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است که با هدف بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان صورت گرفت. جامعه‌ی آماری، شامل تمامی دانش آموزان دبیرستان های دخترانه‌ی شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-1392 می باشد. نمونه‌ی آماری، 30 نفر که به شیوه‌ی نمونه گیری در دسترس انتخاب  شده و به  تصادف در دو گروه آزمون (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) قرار گرفته اند. درمان به مدت دوازده جلسه برای گروه آزمون انجام و پرسش نامه‌ی تاب آوری کونور و دیویدسون در جلسات پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه اجرا گردید. سپس، داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس و به  وسیله نرم افزار SPSS مورد تجزیه  و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهند که معنویت درمانی به شیوه‌ی گروهی در سطح معناداری (05/0P<) در افزایش تاب آوری دانش آموزان مؤثر می باشد. UR - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/330 L1 - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/4_20.pdf ER -