TY - JOUR ID - 431 TI - اثربخشی آموزش صبر مبتنی بر آموزه‌های دینی بر تاب‌آوری JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 3 LA - fa SN - 2008-1782 AU - Ezzatollah, Ghadam Poor AD - استادیار AU - Tahereh, Rahimi Pour AD - دانشجوی دکتری - روان‌شناسی تربیتی دانشگاه لرستان AU - Fatemeh, Amiri AD - AU - Zahra , Khalili Goshnigani AD - Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 11 IS - 1 SP - 31EP - 46صبر ,تاب‌آوری ,آموزش صبر ,DO - AB - این پژوهش، پژوهشی تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود که با هدف بررسی اثربخشی آموزش صبر مبتنی بر آموزه های دینی، بر میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان صورت گرفت. جامعه آماری، شامل دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-93 بود. نمونه آماری، 30 نفر از این دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. آموزش صبر، به عنوان مداخله به مدت یازده جلسه در گروه آزمایش اجرا شد. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسش نامه تاب آوری کونور و دیویدسون و مقیاس صبر حسین ثابت بود. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان داد که آموزش صبر به شیوه‌ی گروهی در سطح معناداری 05/0p< در افزایش تاب آوری دانش آموزان مؤثر می باشد. UR - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/431 L1 - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/3_28.pdf ER -