TY - JOUR ID - 5000503 TI - اثربخشی درمان شناختی رفتاری توحیدی بر افزایش شادکامی دانش‌آموزان JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 3 LA - fa SN - 2008-1782 AU - Mehrdad, Goshtasb AD - دانشجوی دکتری - محقق اردبیلی AU - Niloufar, Mikaeili AD - AU - Mohammad Reza, Ahmadi Mohammad Abadi AD - دانشیار - گروه روان شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) Y1 - 2025 PY - 2025 VL - 18 IS - 3 SP - 57EP - 68شادکامی ,درمان شناختي رفتاري توحيدي ,دانش‌آموزان ,DO - 10.22034/ravanshenasi.2024.5000503 AB - این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری توحیدی بر افزایش شادکامی دانش‌آموزان در بخش سنگر شهر رشت انجام شد. این پژوهش زیر مجموعۀ تحقیقات کمّی است که از بین ۷۵ دانش‌آموز مدرسۀ متوسطۀ اول شهدای منطقۀ سنگر رشت، تعداد ۳۰ دانش‌آموز که در پرسش‌نامۀ شادکامی آکسفورد نمرۀ کمتر کسب نموده، انتخاب و با روش تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند؛ پس از آن ۸ جلسة درمان شناختی رفتاری توحیدی به گروه آزمایش ارائه و به گروه گواه درمانی ارائه نگردید؛ در نهایت در مرحلۀ پس‌آزمون میزان شادکامی در هر دو گروه آزمایش و گواه مورد اندازه‌گیری قرار گرفت. تحلیل نتایج با استفاده از نرم‌افزار Spss22 نشان داد درمان شناختی رفتاری توحیدی منجر به افزایش شادکامی دانش‌آموزان گروه آزمایش شرکت‌کننده در پژوهش در مقابل گروه گواه بدون درمان شده است. استفاده از درمان شناختی رفتاری توحیدی در مدارس و کلینیک‌های مشاوره توصیه می‌شود. UR - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/5000503 L1 - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/5000503-1762775837.pdf ER -