TY - JOUR ID - 505 TI - مقایسه رضایت از زندگی، امید و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان مرتبط و غیرمرتبط با جنس مخالف JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 3 LA - fa SN - 2008-1782 AU - Mohammad, Zarei Topkhaneh AD - دانشجوی دکتری - روان‌شناسی خانواده - پژوهشگاه حوزه و دانشگاه AU - Sayedeh Khadije , Moradiani Gizeroud AD - دانشجوی دکتری AU - Hadis, AD - کارشناس ارشد AU - Masuod, Jan bozorgi AD - استاد - گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 12 IS - 3 SP - 73EP - 84امید ,دوستی ,عملکرد تحصیلی ,رضایت ,جنس مخالف ,DO - AB - این پژوهش، به بررسی تفاوت رضایت از زندگی، امید و عملکرد تحصیلی دانش آموزان مرتبط و غیرمرتبط با جنس مخالف پرداخته است. حجم نمونه مورد پژوهش، 316 نفر از دانش آموزان دبیرستان های شهرستان رباط کریم است که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. پژوهش از نوع مطالعه همبستگی است. ابزار پژوهش، پرسش نامه‌ی 13 سؤالی ارتباط با جنس مخالف، پرسش نامه‌ی 5 سؤالی رضایت از زندگی و پرسش نامه‌ی 12 سؤالی امید اشنایدر است. داده ها بر اساس آزمون خی دو، آزمون T مستقل و آزمون کروسکال ـ والیس تحلیل شد. یافته ها حکایت از این دارد که پسران بیش از دختران وارد ارتباط با جنس مخالف می شوند. همچنین، ارتباط با جنس مخالف با کاهش رضایت از زندگی و امید، همبسته است. یافته دیگر اینکه، بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان مرتبط و غیرمرتبط با جنس مخالف، تفاوت معناداری وجود دارد. بنابراین، خودمهارگری مورد تأکید قرار گرفته است. UR - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/505 L1 - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/5_35.pdf ER -