@article { author = {Farhooash, Mohammad and , Mohsen and , Sakineh and , }, title = {نقش میانجی خودکارآمدی و تاب‌آوری در رابطه‌ی با هوش معنوی و خودمهارگری}, journal = {روان‌شناسی و دین 51، پاییز 1399}, volume = {13}, number = {3}, pages = {91-104}, year = {2020}, publisher = {Imam Khomeini Educational and Research Institute}, issn = {2008-1782}, eissn = {2980-8472}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش میانجی خودکارآمدی و تاب‌آوری در رابطه‌ی با هوش معنوی و خودمهارگری}, abstract_fa ={هدف این پژوهش، بررسی نقش واسطه ای خودکارآمدی و تاب آوری در رابطه‌ی با هوش معنوی و خودمهارگری بود. جامعه‌ی آماری پژوهش، دانشجویان شهر قم بود. بدین منظور، 174 نفر از دانشجویان (70 پسر و 104 دختر)، به روش خوشه ای تصادفی یک مرحله ای انتخاب شدند و پرسش نامه های خودمهارگری، هوش معنوی، خودکارآمدی، و تاب آوری را تکمیل کردند. در تحلیل داده ها، از روش های همبستگی، و تحلیل مسیر بر اساس مدل بارون و کنی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که خودمهارگری، با هوش معنوی (599/0)، خودکارآمدی (643/0) و تاب آوری (528/0) رابطه‌ی معنادار (001/0P<) دارد و خودکارآمدی و تاب آوری، هریک به تنهایی رابطه‌ی هوش معنوی و خودمهارگری را واسطه گری جزیی می کنند. هنگامی که تاب آوری و خودکارآمدی، به طور همزمان در مدل تحلیل مسیر وارد شدند، تنها خودکارآمدی رابطه‌ی هوش معنوی و خودمهارگری را واسطه گری جزیی نمود.}, keywords_fa = {هوش معنوی ,خودمهارگری ,میانجی‌گری خودکارآمدی و تاب‌آوری ,}, url = {https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/582}, eprint = {https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/6_39.pdf} }