TY - JOUR ID - 96 TI - تأثیر بازی‌‌‌های رایانه‌ای بر میزان حرمت‌خود نوجوانان JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 3 LA - fa SN - 2008-1782 AU - Abassali, Haratiyan AD - استادیار - پژوهشگاه حوزه و دانشگاه AU - Mohammad reza, Ahmadi mohammad abadi AD - دانشیار - گروه روان شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 3 IS - 2 SP - 75EP - 89نوجوان. ,حرمت‌خود ,بازی‌‌‌های رایانه‌ای ,DO - AB - تحقیق حاضر به منظور بررسی تأثیر بازی های رایانه ای بر حرمت خود دانش آموزان مقطع سوم دورة راهنمایی و با استفاده از روش پیمایشی انجام شده است. جامعة آماری این تحقیق را دانش آموزان مقطع سوم دوره روزانه راهنمایی شهر قم از هر دو جنس (مذکر و مؤنث) تشکیل می دهند که در سال تحصیلی 87-86 مشغول به تحصیل بوده اند. از کل جامعة آماری، تعداد 220 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. شایان ذکر است که در این تحقیق، از نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که: 1. بازی های رایانه ای بر حرمت خود خانوادگی تأثیر منفی داشته و بر مؤلفه های حرمت خود کلی و حرمت خود اجتماعی و حرمت خود تحصیلی تأثیری نداشته است. 2. دانش آموزانی که به طور متوسط، روزانه بیشتر یا مساوی 45 دقیقه به بازی های رایانه ای پرداخته اند، از حرمت خود کمتری برخوردارند. 3. جنسیت، در همبستگی بین بازی های یارانه ای و حرمت خود، تأثیرگذار است. UR - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/node/96 L1 - https://ravanshenasi.nashriyat.ir/sites/ravanshenasi.nashriyat.ir/files/article-files/5_16.pdf ER -