رابطه جهت گیری مذهبی و هوش معنوی با میزان تاب آوری دانشجویان
Article data in English (انگلیسی)
- آذربايجاني، مسعود، 1380، «آزمون جهتگيري مذهبي با تکيه بر اسلام»، حوزه و دانشگاه، سال هفتم، ش 29، ص 35-60.
- آقابابايي، ناصر و همكاران، 1390، «هوش معنوي و بهزيستي فاعلي»، روانشناسي و دين، سال چهارم، ش 3، ص 83-96.
- البرزي، محبوبه و بهرام جوکار، 1384، «مقايسه خودگرداني مذهبي دانشآموزان تيزهوش با دانشآموزان عادي در شهرستان شيراز»، مطالعات روانشناختي، ش 2 و 3، ص 84-96.
- پورافضل، فرزانه و همكاران، 1392، «بررسي همبستگي استرس ادراک شده با تابآوري در دانشجويان کارشناسي پرستاري»، مجله دانشکده پرستاري و مامايي دانشگاه علوم پزشکي تهران (حيات)، دوره 19، ش 1، ص 41-52.
- پورنسايي، غزل سادات و همكاران، 1392، «رابطه سلامت روان و هوش معنوي با تابآوري در بين دانشآموزان پايه ششم شهرستان بندر انزلي»، در: ششمين کنگره بينالمللي روانپزشکي کودک و نوجوان: دانشگاه علوم پزشکي تبريز.
- ترخان، مرتضي، 1392، «اثربخشي آموزش گروهي تفکر انتقادي بر خود اثرمندي اجتماعي و تابآوري»، شناخت اجتماعي، سال دوم، ش 2، ص 100-110.
- جانبزرگي، مسعود، 1378، بررسي اثربخشي رواندرمانگري با و بدون جهتگيري مذهبي (اسلامي) بر مهار اضطراب و تنيدگي، پاياننامه دکتري، روانشناسي عمومي، تهران، دانشگاه تربيت مدرس.
- جليلي، علي و مسعود حسينچاري، 1390، «تبيين تابآوري روانشناختي در دانشجويان ورزشکار و غير ورزشکار»، رشد و يادگيري حرکتي- ورزشي، ش 6، ص 131-153.
- حسينيقمي، طاهره و حسين سليمي بجستاني، 1390، «رابطه جهتگيري مذهبي و تابآوري در بين مادران داراي فرزندان مبتلا به بيماري»، روانشناسي و دين، سال چهارم، ش 3، ص 69-82.
- حميد، نجمه و همكاران، 1391، «بررسي رابطه سلامت روان و هوش معنوي با تابآوري در دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي کرمان»، جنتاشاپير، دوره سوم، ش 2، ص 347-355.
- حميدي، فريده و حسين، 1391، «بررسي مقايسهاي هوش معنوي دانشآموزان دوره متوسطه براساس جنسيت و پايه تحصيلي»، زن در فرهنگ و هنر، دوره 4، ش 4، ص 75-88.
- حيدري، اسفنديار و همكاران، 1388، «رابطه مذهب با اضطراب مرگ و هيجانخواهي»، روانشناسي، سال سيزدهم، ش 3، ص 183-198.
- خداپناهي، محمدکريم و محمدعلي خاکسار بلداجي، 1384، «رابطه جهتگيري مذهبي و سازگاري روانشناختي»، روانشناسي، ش 3 (98)، سال نهم، ص 310-320.
- خداپناهي، محمدکريم، 1376، انگيزش و هيجان، تهران، سمت.
- خداياريفرد، محمد و همكاران، 1379، «آمادهسازي مقياس نگرش مذهبي دانشجويان»، روانشناسي، ش 4، ص 268-285.
- خرمايي، فرهاد و همكاران، 1392، «بررسي رابطه تابآوري، هوش معنوي و هوش اجتماعي در نوجوانان»، در: ششمين کنگره بينالمللي روانپزشکي کودک و نوجوان: دانشگاه علوم پزشکي تبريز.
- خرمشاهي، بهاءالدين، 1372، دينپژوهي، تهران، مؤسسة مطالعات و تحقيقات فرهنگي.
- خلعتبري، جواد و صونا بهاري، 1389، «ارتباط بين تابآوري و رضايت از زندگي»، روانشناسي تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تنکابن، سال اول، ش 2، ص 83-94.
- دهقانزاده، حسين و همكاران، 1391، «رابطه بين جهتگيري مذهبي با تابآوري و سلامت روان در دانشجويان کارشناسي دانشگاه علامه طباطبايي»، نخستين همايش ملي شخصيت و زندگي نوين.
- دهقاني، يوسف و سوران رجبي، 1392، «بررسي رابطه تابآوري با سلامت روان و هوش معنوي در دانشآموزان دبيرستاني شهر بوشهر»، در: ششمين کنگره بينالمللي روانپزشکي کودک و نوجوان، دانشگاه علوم پزشکي تبريز.
- رحماني، مهري، 1390، «بررسي ارتباط بين جهتگيري مذهبي دروني و بيروني با سازگاري اجتماعي- تحصيلي/ شغلي و عزت نفس اجتماعي- تحصيلي شغلي دانشجويان شهر اراک»، در: اولين کنگره روانشناسي اجتماعي ايران، تهران.
- رقيب، مائده سادات و همكاران، 1387، «تحليل ميزان هوش معنوي دانشجويان دانشگاه اصفهان و ارتباط آن با ويژگيهاي جمعيتشناختي»، پژوهشنامه مطالعات روانشناسي تربيتي، ش 8، ص 39-56.
- زارعي، اقبال و طاهره احمدي سرخوني، 1391، «نقش پيشبيني کنندههاي هوش معنوي و الگوهاي ارتباطي با ميزان رضايتمندي زناشويي زوجين مراجعه کننده به مراکز مشاوره در شهر بندرعباس»، پژوهشهاي روانشناسي باليني و مشاوره، ش 2 (2)، ص 101-116.
- ساماني، سيامک و همكاران، 1386، «تابآوري، سلامت رواني و رضايتمندي از زندگي»، روانپزشکي و روانشناسي باليني ايران، سال سيزدهم، ش 3، ص 290-295.
- صيدي سارويي، محمد و همكاران، 1392، «رابطه الگوهاي ارتباطي خانواده و ويژگيهاي شخصيتي با بهزيستي روانشناختي با واسطهگري تابآوري در بيماران ام.اس»، روشها و مدلهاي روانشناختي، سال سوم، ش 11، ص 17-38.
- ضميرينژاد، سميه و همكاران، 1392، «پيشبيني شادکامي دانشجويان براساس هوش معنوي»، مجله دانشگاه علوم پزشکي سبزوار، دوره بيستم، ش 5، ص 733-781.
- عبداللهزاده، حسن و همكاران، 1388، هوش معنوي (مفاهيم، سنجش و کاربردهاي آن)، تهران، روانسنجي.
- عظيمي، حميده و مهران ضرغامي، 1381، «بررسي مقابله مذهبي و ميزان اضطراب در دانشجويان علوم پزشکي مازندران در سال تحصيلي 79-78»، مجله علمي- پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي مازندران، سال دوازدهم، ش 34، ص 37-46.
- غباريبناب، باقر و همكاران، 1385، «هوش معنوي»، انديشه نوين ديني، سال سوم، ش 10، ص 125-147.
- فراهنگپور، فرناز و همكاران، 1389، «رابطه هوش معنوي و عزت نفس با پيشرفت تحصيلي دانشآموزن در سال تحصيلي 90-89»، زن و مطالعات خانواده، سال سوم، ش 9، ص 97-119.
- فرهنگي، علياکبر و همكاران، 1388، «هوش پيشبينيکننده رهبري تحول آفرين: بررسي روابط ميان هوش معنوي، هوش عاطفي و رهبري تحول آفرين»، علوم مديريت ايران، سال چهارم، ش 15، ص 31-57.
- کرمي، جهانگير و همكاران، 1391، «رابطه جهتگيري مذهبي با ميزان تابآوري و اميدواري در دانشجويان دانشگاه رازي»، فرهنگ در دانشگاه اسلامي 3، سال دوم، ش 2، ص 243-256.
- کشاورزي، سميه و فريده يوسفي، 1391، «رابطه بين هوش عاطفي، هوش معنوي و تابآوري»، روانشناسي، سال شانزدهم، ش 3، ص 299-318.
- محمدي، مسعود، 1384، بررسي عوامل مؤثر بر تابآوري در افراد در معرض خطر سوء مصرف مواد، پاياننامه دکتري، روانشناسي باليني، تهران، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي.
- مختاري، عباس و همكاران، 1380، «رابطه جهتگيري مذهبي با ميزان تنيدگي»، روانشناسي، ش 17 (5)، ص 56-67.
- نورزاد قراملکي، فاطمه و همكاران، 1390، «رابطه هوش معنوي با شيوههاي مقابله مذهبي در دانشجويان دانشگاه تبريز»، در: اولين همايش ملي يافتههاي علوم شناختي در تعليم و تربيت.
- Allport ,G. W, & Ross, M. G, 1967, Personal Religious Orientation and Prejudice, Journal of Personality and Scioal psychology, v. 5, p. 432-443.
- Campbell-Sills, L, & et al, 2006, Relationship of resilience to personality, coping and psychiatric symptoms in young adults, Behaviour Research and Therapy, v. 44, p. 585-599.
- Chau-kiu Cheung, Ping KwongKam, 2012, Resiliency in older Hong Kong Chinese: Using the grounded theory approach to reveal social and spiritual conditions, Journal of Aging Studies, v. 26, Issue 3,Special Section: Innovative Approaches to International Comparisons, p. 355–36.
- Crook,G, 2008, The negative relationship between religion and substance use/abuse, Gulifordpress, v. 66, p. 122-129.
- Elkins, M, & Cavendish, 2004, “Developing a plan for pediatric spiritual care”, Holistic Nursing Practice, v. 18 (4), p. 179-186.
- Emmons, R. A, 2000, Is spirituality intelligence? Motivation, cognition, and the psychology of ultimate concern, The International Journal for the Psychology of Religion, v. 10 (1), p. 3-26.
- Freud, S, 1907, Obsessive Acts and Religious Practices (J. Riviera, Trans), In E. Jones (Ed.), Sigmund Freud Collected Papers (p. 25-35), New York, Basic Books.
- Furr,K, A, & et al, 2007, ”Effects of L.D.S Doctrine versus I.D.S Culture on Sslf-Esteem”Intuition:by Undergraduate Journal of Psychology, v. 3, p. 23-28.
- Gardner, H, 1999, Intelligence reframed: Multiple Intelligence for the new millennium, New York, Basic Books.
- Gomes R, & McLaren S, 2006, The association of avoidance coping style, and perceived Mather and farther support with anxiety/Depression among late adolescents, Applicability of resiliency models personality and Individual Differences, v. 40, p. 1165-1176.
- Gomes R, & McLaren S, 2006, The association of avoidance coping style, and perceived Mather and farther support with anxiety/Depression among late adolescents, Applicability of resiliency models personality and Individual Differences, v. 40, p. 1165-1176.
- Hart, A, & et al, 2007, Resilient therepy: working with children and families, Hove, East Sussex: Rutledge.
- Henley, R, 2010, Resilience enhancing psychosocial programs for youth in different culturalcontexts: Evaluation and research, Progress in Development Studies, v. 10 (4), p. 295–307
- Matthews Treadway, K, 1996, "Religion and Optimism: Models of the Relationship", The Student Journal of Psychology, v. 2, p. 1-13.
- McCormick, J, 2009, Religious orientation and locus of control, Presented at the Australian Association for Research in Education Annual Conference, 4-7 December, Sydney, p. 22-24.
- Mcsherry, W, & et al, 2002, ”The construct validity of a rating scale designed to assess spirituality and spiritual care”, International Journal of Nursing Studies, v. 39(7), p. 723-734.
- Seligman, M. E.P, &Csikszentmihalyi, M, 2000, Positive Psychology: An introduction, American Psychologist, v. 55, p. 5-14.
- Simon, J. B, & et al, 2005, Understanding and Fostering Family Resilience, The Family Journal, v. 13, p. 427-436.
- Smith,M, 2005, Spiritualquotient questionnaire: (SQQ),www.myskillsprofile.Com.
- Smith,S, 2004, “Smith, Exploring the interaction of emotional Intelligence and spirituality”, Traumatology, v. 10 (4), p. 231-243.
- Vetter, S, & et al, 2010, Impact of resilience enhancing programs on youth surviving the Beslan school siege, ChildAdolesc Psychiatry Ment Health, v. 22, p. 4-11.
- Walsh, F, 2006, Strengthening family resilience, NewYork: Guilford Press.
- Wolman, R, N, 2007, Spiritual quotient questionnaire, Retrieved from internet: www.conscious pursuits.com.
- Zohar, D, & Marshall, 2000, SQ: spiritual intelligence, the ultimate intelligence, the ultimate intelligence, London, Bloomsbury.


