صفحهها:
5-
تاریخ دریافت: 1393/12/26
تاریخ پذیرش: 1394/05/28
چکیده:
این پژوهش، به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت های محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، در سال تحصیلی 94- 1393 انجام گرفت. نمونه آماری، شامل 40 نفر از دانش آموزان دختر (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه گواه) بود که به صورت تصادفی ساده از بین جامعه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش، شامل پرسش نامه های تعهد اخلاقی و پرسش نامه خودکنترلی سواری بوده است. روش پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش 9 جلسه 90 دقیقه ای (هر هفته یک جلسه)، برنامهی آموزشی مهارت های محاسبه نفس دریافت نمود. نتایج آزمون کوواریانس چندمتغیری و تک متغیری نشان داد که آموزش مهارت های محاسبه نفس، بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانش آموزان مؤثر است. سطح معنا داری در این پژوهش 05/0α= می باشد.
Article data in English (انگلیسی)
متن کامل مقاله:
سال دهم، شماره دوم، پیاپی 38، تابستان 1396
*کریم سواری / دانشیار گروه روان شناسی تربیتی دانشگاه پیام نور K_Sevari@pnu.ac.ir
رسول عبدی پور / کارشناس ارشد مشاوره خانواده دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
دریافت: 26/12/1393- پذیرش: 28/05/1394
چکیده
این پژوهش، به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت های محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، در سال تحصیلی 94- 1393 انجام گرفت. نمونه آماری، شامل 40 نفر از دانش آموزان دختر (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه گواه) بود که به صورت تصادفی ساده از بین جامعه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش، شامل پرسش نامه های تعهد اخلاقی و پرسش نامه خودکنترلی سواری بوده است. روش پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش 9 جلسه 90 دقیقه ای (هر هفته یک جلسه)، برنامة آموزشی مهارت های محاسبه نفس دریافت نمود. نتایج آزمون کوواریانس چندمتغیری و تک متغیری نشان داد که آموزش مهارت های محاسبه نفس، بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانش آموزان مؤثر است. سطح معنا داری در این پژوهش 05/0α= می باشد.
کلیدواژه ها: محاسبه نفس، تعهد اخلاقی، خودکنترلی.
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
سواری، کریم.(1396) بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر. فصلنامه روانشناسی و دین، 10(2)، 5-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
کریم سواری."بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر". فصلنامه روانشناسی و دین، 10، 2، 1396، 5-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
سواری، کریم.(1396) 'بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر'، فصلنامه روانشناسی و دین، 10(2), pp. 5-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
سواری، کریم. بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر. روانشناسی و دین، 10, 1396؛ 10(2): 5-