هدف این پژوهش، تعیین رابطة سبک زندگی اسلامی، معنای زندگی و هوش هیجانی با سلامت روان دانشجویان بود. این پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی است. نمونة پژوهش 238 دانشجوی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بود که به صورت در دسترس انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها، از پرسش نامه های سلامت عمومی، سبک زندگی اسلامی، معنای زندگی و هوش هیجانی استفاده شد. این داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان داد که سبک زندگی اسلامی و هوش هیجانی، با سلامت روان دانشجویان رابطة مثبت و معنادار دارد، اما بین معنای زندگی و سلامت روان دانشجویان رابطة معناداری به دست نیامد. همچنین، نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که 7/16 درصد از واریانس سلامت روان توسط متغیرهای سبک زندگی اسلامی، معنای زندگی و هوش هیجانی تبیین می شود. بنابراین، این متغیرها در پیش بینی سلامت روان دانشجویان نقش مهمی دارند و با برنامه ریزی و آموزش های لازم می توان در جهت ارتقای سلامت روان دانشجویان اقدام نمود.
عبدی سادات، سیدحسن، ابوالقاسمی، عباس، طاهری فرد، مینا.(1397) رابطهی سبک زندگی اسلامی، معنای زندگی و هوش هیجانی با سلامت روان دانشجویان. فصلنامه روانشناسی و دین، 11(3)، 103-118
سیدحسن عبدی سادات؛ عباس ابوالقاسمی؛ مینا طاهری فرد."رابطهی سبک زندگی اسلامی، معنای زندگی و هوش هیجانی با سلامت روان دانشجویان". فصلنامه روانشناسی و دین، 11، 3، 1397، 103-118
عبدی سادات، سیدحسن، ابوالقاسمی، عباس، طاهری فرد، مینا.(1397) 'رابطهی سبک زندگی اسلامی، معنای زندگی و هوش هیجانی با سلامت روان دانشجویان'، فصلنامه روانشناسی و دین، 11(3), pp. 103-118
عبدی سادات، سیدحسن، ابوالقاسمی، عباس، طاهری فرد، مینا. رابطهی سبک زندگی اسلامی، معنای زندگی و هوش هیجانی با سلامت روان دانشجویان. روانشناسی و دین، 11, 1397؛ 11(3): 103-118