Pages:
5-
Receive Date: 2025/02/22
Accept Date: 2025/02/22
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر
Abstract:
این پژوهش، به منظور بررسی اثربخشی آموزش مهارت های محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز، در سال تحصیلی 94- 1393 انجام گرفت. نمونه آماری، شامل 40 نفر از دانش آموزان دختر (20 نفر گروه آزمایش و 20 نفر گروه گواه) بود که به صورت تصادفی ساده از بین جامعه آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش، شامل پرسش نامه های تعهد اخلاقی و پرسش نامه خودکنترلی سواری بوده است. روش پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش 9 جلسه 90 دقیقه ای (هر هفته یک جلسه)، برنامهی آموزشی مهارت های محاسبه نفس دریافت نمود. نتایج آزمون کوواریانس چندمتغیری و تک متغیری نشان داد که آموزش مهارت های محاسبه نفس، بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانش آموزان مؤثر است. سطح معنا داری در این پژوهش 05/0α= می باشد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Sevari, Karim.(2025) بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر. Ravanshenasi Wa Din, 10(2), 5-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Karim Sevari."بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر". Ravanshenasi Wa Din, 10, 2, 2025, 5-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Sevari, K.(2025) 'بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر', Ravanshenasi Wa Din, 10(2), pp. 5-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Sevari, K. بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای محاسبه نفس بر تعهد اخلاقی و خودکنترلی دانشآموزان دختر. Ravanshenasi Wa Din, 2025; 10(2): 5-