Skip to main content
  • فارسی
  • RSS
  • Sign UP
  • Sign IN

Ravanshenasi & Din

Ravanshenasi & Din
  • Home
  • Browse
    • By Issue
    • Author Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Publication Ethics
  • Peer Review Process
    • Form of conflict of interest
    • Authors Commitment Form
  • Reviewers
  • Contact Us
  • Submit Manuscript
  • Advanced Search

جلد نشریه

Journal Archive

Volume 182025
Issue 3 Ravanshenasi & Din 71 , Autumn 2025
Issue 2 Ravanshenasi & Din 70 , Summer 2025
Issue 1 Ravanshenasi & Din 69 , Spring 2025
Volume 172025
Issue 4 Ravanshenasi & Din 68 , Winter 2025
Issue 3 Ravanshenasi & Din 67 , Autumn 2024
Issue 2 Ravanshenasi & Din 66 , Summer 2024
Issue 1 Ravanshenasi & Din 65 , Spring 2024
Volume 162024
Issue 4 Ravanshenasi & Din 64 , Winter 2024
Issue 3 Ravanshenasi & Din 63, Autumn 2023
Issue 2 Ravanshenasi & Din 62, Summer 2023
Issue 1
Volume 152023
Issue 4 Ravanshenasi & Din 60, 0 2023
Issue 3 Ravanshenasi & Din 59, 0 2022
Issue 2 Ravanshenasi & Din 58, 0 2022
Issue 1 Ravanshenasi & Din 57, 0 2022
Volume 142022
Issue 4 Ravanshenasi & Din 56, 0 2022
Issue 3 Ravanshenasi & Din 55, 0 2022
Issue 2 Ravanshenasi & Din 54, 0 2021
Issue 1 Ravanshenasi & Din 53, 0 2021
Volume 132021
Issue 4 Ravanshenasi & Din 52, 0 2021
Issue 3 Ravanshenasi & Din 51, 0 2020
Issue 2 Ravanshenasi & Din 50, 0 2020
Issue 1 Ravanshenasi & Din 49, 0 2020
Volume 122019
Issue 4 Ravanshenasi & Din 48, 0 2019
Issue 3 Ravanshenasi & Din 47, 0 2019
Issue 2 Ravanshenasi & Din 46, 0 2019
Issue 1 Ravanshenasi & Din 45, 0 2019
Volume 112019
Issue 4 Ravanshenasi & Din 44, 0 2019
Issue 3 Ravanshenasi & Din 43, 0 2018
Issue 2 Ravanshenasi & Din 42, 0 2018
Issue 1 Ravanshenasi & Din 41, 0 2018
Volume 102018
Issue 4 Ravanshenasi & Din 40, 0 2018
Issue 3 Ravanshenasi & Din 39, 0 2017
Issue 2 Ravanshenasi & Din 38, 0 2017
Issue 1 Ravanshenasi & Din 37, 0 2017
Volume 92016
Issue 4 Ravanshenasi & Din 36, 0 2016
Issue 3 Ravanshenasi & Din 35, 0 2016
Issue 2 Ravanshenasi & Din 34, 0 2016
Issue 1 Ravanshenasi & Din 33, 0 2016
Volume 82016
Issue 4 Ravanshenasi & Din 32, 0 2016
View Full Archive

    Ravanshenasi & Din 56, 0 2022

    Ravanshenasi Wa Din, Volume 14, Issue 4, No 56, Year 2025, 160 pages

    اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر آموزه‌های اسلامی به مادران بر تعدیل تنش والدگری و معنویت کودکان فزون‌وزن

    ✍️ Shahnaz Nouhi / استادیار دانشگاه آزاد شاهرود
    Masuod Jan bozorgi / استاد گروه روان‌شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
    Mojghan Agah / استادیار روان‌شناسی دانشگاه پیام نور گرکسار
    Avisa
    Malake / دانشجوی دکترا
    Pages: 7 - 24 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنی‌شده با آموزه‌های اسلامی، بر عزّت ‌نفس عمومی

    Mohammad hosein Fallah / دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
    Najmeh
    ✍️ Sedigheh / دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
    Pages: 25 - 40 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    ساخت و اعتباریابی مقیاس هوش معنوی دانشجوی مسلمان

    ✍️ Mohammad Farhooash / Assistant Professor - Semnan University
    Ahmad / موسسه امام رضا ع
    عبدالوحید داوودی / استادیار
    Sakineh
    Pages: 41 - 52 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی توکل بر خدا مبتنی بر رویکرد شناخت‌درمانی و بررسی کارآمدی آن بر میزان تعارضات زناشویی، کیفیت، معنا و رضایت از زندگی مهاجران افغانستانی ساکن مشهد

    ✍️ Seyed Hasan Mobarez / دکتری دانش آموخته جامعه المصطفی العالمیه
    Mohammad
    Mohammad javad Asghari Ibrahimabad
    Pages: 53 - 68 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    تأثیر آموزش هوش معنوی بر بهزیستی روان‌شناختی و خودمهارگری

    ✍️ Zohreh Sozani / دکتری دانشگاه آزاد کرمانشاه
    Karim
    Saeideh sadat Hoseini
    Hasan Amiri / استادیار
    Pages: 69 - 82 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    تحلیل تربیت جنسی اسلامی ادراک‌شده والدین شهر قم؛ یک مطالعه کیفی

    Mustafa khoshkharam / دانشجوی دکترا روان شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
    Pages: 83 - 96 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    مدل‌یابی ارتباط دلبستگی به خدا و اضطراب وجودی، با نقش میانجی خداآگاهی

    Pages: 97 - 114 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    رابطه جهت‌گیری مذهبی و بهباشی روان‌شناختی با توجه به عوامل شخصیتی

    Mohammad Reza Ahmadi Mohammad Abadi / دانشیار گروه روان شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
    ✍️ Amin / دانشجوی دکترا جامعه المصطفی
    Azam / دانشگاه کاشان
    Hosein rezaeiyan bilondi / دانشجوی دکترا موسسه اموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
    Pages: 115 - 132 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05

    رابطه ذهن‌آگاهی و نگرش مذهبی با بخشش:  نقش واسطه‌ای انعطاف‌پذیری شناختی

    ✍️ Yousof / مربی کارشناسی ارشد جامعه شناسی موسسه امام خمینی
    Behesht Shalchi / استادیار روانشناسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
    Seyedeh arezou / کارشناس ارشد
    Pages: 133 - 149 Receive Date: 2025/12/05 Accept Date: 2025/12/05
    page access qrcode
    Scan to access the page via mobile
    • Volumes Archive
    • Alphabetic Article Archive
    • XML for Scientific Databases
    • Geographival Authors Statistic
    • PDF files archive
    • Geographival Reviews Statistic
    Publication system of Imam Khomeini Educational and Research Institute
    

    Phone: +982532113468
    Address: Imam Khomeini Institute of Education and Research, Floor 4, Blv. Jomhoori-e-Islami, Blv. Amin, Qom, Iran.
    Postal Code: 37165-186
    Email: marifat@qabas.net

    Eitaa    

    The quarterly journal “Psychology and Religion,” based on the single article approved on 21/3/1387 by the Supreme Council of the Cultural Revolution, and according to letter No. 104/A dated 21/3/1390 of the Council for Granting Scientific Licenses and Degrees affiliated with the Supreme Council of Seminaries, has been granted the rank of “Scientific–Research” starting from Issue 9.

    Place of Publication: Iran, Qom

    Publisher: Imam Khomeini Educational and Research Institute

    Field of Specialty: Psychology

    Journal Rating: Scientific–Research (B)

    Journal Language: Persian with English Abstract

    Publication Frequency: Quarterly

    Publication Type: Print

    Article Processing and Publication Fee: Applicable

    Peer Review Type: At least 2 reviewers, double-blind

    Review Duration: Three to six months

    Acceptance Rate: 40%

    Article Access: Free (Full text)

    Types of Articles Published: Scientific – Research

    Email Address: psyrm@qabas.net

    Plagiarism Detection System: Samim Noor

     


    Publication System - Database of Publications of Imam Khomeini Educational and Research Institute

    نقش رفتارهاى دینى در بهداشت روانى (1)