Pages:
61-
Receive Date: 2025/02/23
Accept Date: 2025/02/23
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :اعمال نیک در دیدگاه کودکان پیش دبستانی؛ مطالعه پدیدارشناختی
Abstract:
کودکان، در فرایند رشد، در کانون خانواده و از طریق نهادهای اجتماعی و آموزشی، با ارزش های حاکم بر جامعه و خانواده آشنا شده، و در حد امکان به آنها عمل می کنند. برای دستیابی به دیدگاه کودکان در ارتباط با اعمال نیک، از روش کیفی و نظریه برخاسته از داده ها استفاده شد. در این راستا، بیست و پنج نفر از کودکان پیش دبستانی شهرستان ملایر، به صورت تصادفی انتخاب و سؤالات نیمه ساختاریافته، در مورد کارهای نیک از دیدگاه کودکان، رسیدن به مرحله اشباع مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل یافته ها از طریق کدهای باز و مشخص شدن گزاره ها اصلی و فرعی، نشان داد که در این گروه، به ترتیب، یاری رساندن، اطاعت از والدین و پرهیز از اذیت دیگران، جزء رفتارهای خوبی محسوب می شوند که کودکان گزارش می کنند. این امر نشان می دهد که حمایت از هم نوع و پرهیز از خشونت و ویژگی های الگوپذیر، در فرایند رشد کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است و در نظام های آموزشی و فرهنگی جامعه ایرانی، به آن بیشتر توجه شده است.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Shahrooz.(2025) اعمال نیک در دیدگاه کودکان پیش دبستانی؛ مطالعه پدیدارشناختی. Ravanshenasi Wa Din, 10(3), 61-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Shahrooz ."اعمال نیک در دیدگاه کودکان پیش دبستانی؛ مطالعه پدیدارشناختی". Ravanshenasi Wa Din, 10, 3, 2025, 61-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S.(2025) 'اعمال نیک در دیدگاه کودکان پیش دبستانی؛ مطالعه پدیدارشناختی', Ravanshenasi Wa Din, 10(3), pp. 61-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, S. اعمال نیک در دیدگاه کودکان پیش دبستانی؛ مطالعه پدیدارشناختی. Ravanshenasi Wa Din, 2025; 10(3): 61-