Pages:
115-132
Receive Date: 2025/02/23
Accept Date: 2025/02/23
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :بررسی نقش مادری در آموزههای فاطمی (س) مبتنی بر نظریهی «شکوفایی»
Abstract:
خانواده نظامی است هدفمند و منسجم که در آن هریک از اعضا موقعیت و نقش خاصی دارد. مادری یکی از نقش هایی است که دین اسلام به آن اهمیت بسیار داده است. یکی از رسالت های اصلی مادر این است که بتواند برای شکوفایی فرزندان خود گام بردارد. مادر برای اینکه بتواند رفتارهای مطلوبی از خود بروز دهد نیازمند الگویی مناسب است. هدف این تحقیق آن است که نقش مادر را در آموزه های زندگانی فاطمی(س) با توجه به نظریه «شکوفایی» سلیگمن بررسی کند. روش این پژوهش «تحلیل محتوای کیفی» از نوع جهتدار است. بدین روی این مراحل را پی گرفته است: 1) مطالعهی مبانی و مفاهیم اصلی نظریهی شکوفایی؛ 2) عرضهی سازه ها و مفاهیم اصلی نظریهی شکوفایی به متون انتخاب شده؛ 3) طبقه بندی مفاهیم اولیهی موجود در آموزه های فاطمی(س) و 4) بررسی و تبیین هریک از مقوله های انتخابی و سازه های شکوفایی با مفاهیم اولیه آموزه های فاطمی(س). نتیجه به دست آمده از بررسی مفاهیم حاکی از آن است که سبک زندگی حضرت فاطمه(س) بیانگر یک ارتباط سازنده با فرزندان است که به موجب آن شکوفایی فرزندان تسهیل می شود که از آن می توان به منزله یک الگو یاد کرد. همچنین توجه به شکوفایی فرزندان از منظر زندگانی حضرت فاطمه(س) سبب می شود رشد و شکوفایی فرزندان جامع و کامل تحقق یابد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Zaghiyan, Iman, Razji, Raziyeh, Shafieei, Maedeh.(2025) بررسی نقش مادری در آموزههای فاطمی (س) مبتنی بر نظریهی «شکوفایی». Ravanshenasi Wa Din, 16(3), 115-132
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Iman Zaghiyan; Raziyeh Razji; Maedeh Shafieei."بررسی نقش مادری در آموزههای فاطمی (س) مبتنی بر نظریهی «شکوفایی»". Ravanshenasi Wa Din, 16, 3, 2025, 115-132
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Zaghiyan, I, Razji, R, Shafieei, M.(2025) 'بررسی نقش مادری در آموزههای فاطمی (س) مبتنی بر نظریهی «شکوفایی»', Ravanshenasi Wa Din, 16(3), pp. 115-132
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Zaghiyan, I, Razji, R, Shafieei, M. بررسی نقش مادری در آموزههای فاطمی (س) مبتنی بر نظریهی «شکوفایی». Ravanshenasi Wa Din, 2025; 16(3): 115-132