Ravanshenasi Wa Din, Volume 14, Issue 4, No 56, Year 2025 , Pages 25-40

    اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنی‌شده با آموزه‌های اسلامی، بر عزّت ‌نفس عمومی

    Article Type: 
    Research
    Writers:
    Mohammad hosein Fallah / دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد / fallahyazd@iauyazd.ac.ir
    ✍️ Sedigheh / دانشجوی دکترا دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد / razieh628@yahoo.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنی‌شده با آموزه‌های اسلامی، بر عزّت ‌نفس عمومی
    Abstract: 
    هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) و رویکرد متمرکز بر شفقت (CFT) و غنی شده، با آموزه های اسلامی بر عزّت نفس عمومی والدگری عزّت نفس عمومی کودکان 7-6 سال بود. روش پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه‌ی آماری مادران کودکان کلاس اول دبستان 7-6 سال شهر اصقهان، در سال 97-1396 بودند که 30 نفر از آنان به عنوان نمونه، به طور تصادفی از نوع خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده و در دو گروه کنترل و آزمایش (15 نفر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش، پرسش نامه عزّت نفس کوپراسمیت و چک لیست سنجش میزان عزّت نفس کودکان پیش دبستانی بود. برای گروه آزمایشی، آموزش در 10 جلسه 120 دقیقه ای برگزار شد. داده ها با استفاده آزمون تحلیل کواریانس یک راهه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) و رویکرد متمرکز بر شفقت (CFT) و غنی شده، با آموزه های اسلامی، عزّت نفس عمومی والد و کودک را افزایش می دهد (05/0p<).
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fallah, Mohammad hosein, , Najmeh, , Sedigheh.(2025) اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنی‌شده با آموزه‌های اسلامی، بر عزّت ‌نفس عمومی. Ravanshenasi Wa Din, 14(4), 25-40

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Mohammad hosein Fallah; Najmeh ; Sedigheh ."اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنی‌شده با آموزه‌های اسلامی، بر عزّت ‌نفس عمومی". Ravanshenasi Wa Din, 14, 4, 2025, 25-40

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fallah, M, , N, , S.(2025) 'اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنی‌شده با آموزه‌های اسلامی، بر عزّت ‌نفس عمومی', Ravanshenasi Wa Din, 14(4), pp. 25-40

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Fallah, M, , N, , S. اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنی‌شده با آموزه‌های اسلامی، بر عزّت ‌نفس عمومی. Ravanshenasi Wa Din, 2025; 14(4): 25-40