Pages:
35-
Receive Date: 2025/02/23
Accept Date: 2025/02/23
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :بررسی موانع گرایش دانشجویان روانشناسی و مشاوره به رویکرد اسلامی: پژوهش کیفی
Abstract:
پژوهش حاضر درصدد کشف و تبیین آسیب هایی است که مانع گرایش دانشجویان روان شناسی و مشاوره، به رویکرد اسلامی می شوند. برای دستیابی به اهداف پژوهش، با سی دانشجو و پنج استاد مربوط به رشته های مشاوره و روان شناسی دانشگاه اصفهان که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند، مصاحبه نیمه ساختار یافته صورت گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از روش تحلیل محتوای کیفی و با استفاده از نرم افزار QSR NVivo استفاده شد. نتیجهی تحلیل داده های حاصل از مصاحبه های مشارکت کنندگان، دو مضمون کلی و یازده طبقه است که عبارت است از: 1. عوامل درون فردی، شامل چهار طبقه، مانند بی رغبتی کلی دانشجویان به طرح مسائل جدید، 2. عوامل برون فردی، شامل هفت طبقه، مانند کمبود منابع آموزشی و پژوهشی بودند.
بدیهی است شناخت موانعی که گرایش دانشجویان روان شناسی و مشاوره را به کاربرد رویکرد اسلامی کند می کنند، می تواند به تدوین راه کارهای مناسب برای ترغیب هرچه بیشتر دانشجویان به رویکرد اسلامی کمک کند.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, , , Abbas, Azarbayjani, Masuod.(2025) بررسی موانع گرایش دانشجویان روانشناسی و مشاوره به رویکرد اسلامی: پژوهش کیفی. Ravanshenasi Wa Din, 5(2), 35-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
; Abbas ; Masuod Azarbayjani."بررسی موانع گرایش دانشجویان روانشناسی و مشاوره به رویکرد اسلامی: پژوهش کیفی". Ravanshenasi Wa Din, 5, 2, 2025, 35-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, , , A, Azarbayjani, M.(2025) 'بررسی موانع گرایش دانشجویان روانشناسی و مشاوره به رویکرد اسلامی: پژوهش کیفی', Ravanshenasi Wa Din, 5(2), pp. 35-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, , , A, Azarbayjani, M. بررسی موانع گرایش دانشجویان روانشناسی و مشاوره به رویکرد اسلامی: پژوهش کیفی. Ravanshenasi Wa Din, 2025; 5(2): 35-