Ravanshenasi Wa Din, Volume 8, Issue 3, No 31, Year 2025 , Pages 145-

    رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهت‌گیری مذهبی با شادکامی در دانشجویان دختر

    Article Type: 
    Research
    Writers:
    Mehrnoush / کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه علامه طباطبایی / m.mumipour121@gmail.l.com
    چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
    Title :رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهت‌گیری مذهبی با شادکامی در دانشجویان دختر
    Abstract: 
    هدف پژوهش، بررسی رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهت گیری مذهبی، با شادکامی در دانشجویان دختر بود. برای دستیابی به اهداف پژوهش، 247 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه های دولتی تهران، با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. هر دانشجو پرسش نامه شادکامی آکسفورد، جهت گیری مذهبی آلپورت و راس و عمل به باورهای دینی (معبد 1) را تکمیل کرد. بررسی رابط متغیرها با ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین شادکامی و میزان عمل به باورهای دینی و تمامی خرده آزمون های آن، بین شادکامی و جهت گیری مذهبی درونی، رابطه مثبت و معنی داری و بین شادکامی و جهت گیری مذهبی بیرونی، رابطه منفی و معنی دار وجود دارد. در تحلیل رگرسیون چندمتغیری، به روش ورود فقط خرده آزمون های عمل به واجبات با شادکامی رابطه مثبت و عمل به فعالیت های مذهبی با شادکامی رابطه منفی داشتند. به نظر می رسد، مذهب احساس معنی دار بودن زندگی را به انسان داده و مروج زندگی سالم است.
    Cite this article: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    HosseinThabit, Farideh, , Mehrnoush.(2025) رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهت‌گیری مذهبی با شادکامی در دانشجویان دختر. Ravanshenasi Wa Din, 8(3), 145-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    Farideh HosseinThabit; Mehrnoush ."رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهت‌گیری مذهبی با شادکامی در دانشجویان دختر". Ravanshenasi Wa Din, 8, 3, 2025, 145-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    HosseinThabit, F, , M.(2025) 'رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهت‌گیری مذهبی با شادکامی در دانشجویان دختر', Ravanshenasi Wa Din, 8(3), pp. 145-

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    HosseinThabit, F, , M. رابطه میزان عمل به باورهای دینی و جهت‌گیری مذهبی با شادکامی در دانشجویان دختر. Ravanshenasi Wa Din, 2025; 8(3): 145-