Pages:
61-
Receive Date: 2025/02/22
Accept Date: 2025/02/22
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان
Abstract:
این مطالعهی، یک پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است که با هدف بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان صورت گرفت. جامعهی آماری، شامل تمامی دانش آموزان دبیرستان های دخترانهی شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-1392 می باشد. نمونهی آماری، 30 نفر که به شیوهی نمونه گیری در دسترس انتخاب شده و به تصادف در دو گروه آزمون (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) قرار گرفته اند. درمان به مدت دوازده جلسه برای گروه آزمون انجام و پرسش نامهی تاب آوری کونور و دیویدسون در جلسات پیش آزمون و پس آزمون در دو گروه اجرا گردید. سپس، داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس و به وسیله نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهند که معنویت درمانی به شیوهی گروهی در سطح معناداری (05/0P<) در افزایش تاب آوری دانش آموزان مؤثر می باشد.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, Ezzatollah, , Tahereh.(2025) بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان. Ravanshenasi Wa Din, 8(4), 61-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Ezzatollah ; Tahereh ."بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان". Ravanshenasi Wa Din, 8, 4, 2025, 61-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, E, , T.(2025) 'بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان', Ravanshenasi Wa Din, 8(4), pp. 61-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
, E, , T. بررسی اثربخشی رویکرد گروه درمانی معنوی بر افزایش میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان. Ravanshenasi Wa Din, 2025; 8(4): 61-