صفحهها:
21-30
تاریخ دریافت: 1394/07/25
تاریخ پذیرش: 1394/12/17
چکیده:
هدف این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش صمیمیت با رویکرد اسلامی بر عملکرد خانوادهی زنان متأهل بود. پژوهش شبه تجربی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیهی زنان مراجعه کننده به مرکز مشاوره ضیائی شهرستان میبد از فروردین الی شهریور 1392 بود. نمونه شامل 28 زن متأهل بود که بر اساس روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به گروه های آزمایش و کنترل تقسیم شدند. متغیر وابسته، عملکرد خانواده بود که توسط آزمون ابزار سنجش خانواده (FAD) ارزیابی شد. افراد گروه آزمایش، در هشت جلسه آموزش صمیمیت با رویکرد اسلامی شرکت کردند و گروه کنترل آموزشی دریافت نکرد. نتایج با استفاده از تحلیل کوواریانس نشان داد که تفاوت میانگین نمرات در مرحلهی پیش آزمون و پس آزمون، آزمودنی های دو گروه (آزمایش و کنترل) در متغیر عملکرد کلی معنا دار می باشد. همچنین ابعاد ارتباط، نقش ها و کارکرد کلی در مرحلهی پس آزمون به طور معناداری افزایش پیدا کردند. ولی در ابعاد حل مسئله، پاسخ گویی عاطفی، درگیری عاطفی و کنترل رفتار تفاوت معنادار نمی باشد.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
زارعی محمودابادی، حسن، احمدی رکن آبادی، ناهید، فلاح، محمدحسین.(1397) اثربخشی آموزش صمیمیت با رویکرد اسلامی بر بهبود عملکرد خانواده. فصلنامه روانشناسی و دین، 11(1)، 21-30
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
حسن زارعی محمودابادی؛ ناهید احمدی رکن آبادی؛ محمدحسین فلاح."اثربخشی آموزش صمیمیت با رویکرد اسلامی بر بهبود عملکرد خانواده". فصلنامه روانشناسی و دین، 11، 1، 1397، 21-30
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
زارعی محمودابادی، حسن، احمدی رکن آبادی، ناهید، فلاح، محمدحسین.(1397) 'اثربخشی آموزش صمیمیت با رویکرد اسلامی بر بهبود عملکرد خانواده'، فصلنامه روانشناسی و دین، 11(1), pp. 21-30
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
زارعی محمودابادی، حسن، احمدی رکن آبادی، ناهید، فلاح، محمدحسین. اثربخشی آموزش صمیمیت با رویکرد اسلامی بر بهبود عملکرد خانواده. روانشناسی و دین، 11, 1397؛ 11(1): 21-30