صفحهها:
5-20
تاریخ دریافت: 1394/08/02
تاریخ پذیرش: 1395/10/15
چکیده:
این پژوهش، به هدف شناسایی اثربخشی بسته آموزشی طراحی شده مبتنی بر آموزه های دینی – روان شناختی بر روابط سالم و مهارت های ارتباطی طراحی و اجرا گردید. جامعه آماری شامل زنان متأهل ساکن منطقه یازده و دوازده تهرانی است که حداقل، یک سال و حداکثر پانزده سال از زمان ازدواج آنان گذشته است. نمونه آماری، شامل 36 زن متأهل در منطقه 11 و 12 تهران است که با روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. از مقیاس مناسبات سالم و مقیاس مهارت های ارتباطی استفاده شد. ابتدا، از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آمد، آنگاه، گروه آزمایش طی هفت جلسه دو ساعته، تحت آموزش بسته آموزشی طراحی شده قرار گرفت. پس از پایان آموزش، مجدداً از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. برای مقایسه نتایج از آزمون تحلیل کوواریانس استفاده شد. نتایج حاکی از این بود که آموزش بسته آموزشی بر روابط سالم و ابعاد روابط سالم و مهارت های ارتباطی، تأثیر مثبت دارد.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
بهرامی احسان، هادی، نوین، جنان، رضازاده، سید محمدرضا.(1397) طراحی و ارزیابی اثربخشی آموزش آموزههای دینی ـ روانشناختی بر روابط سالم و مهارتهای ارتباطی. فصلنامه روانشناسی و دین، 11(2)، 5-20
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
هادی بهرامی احسان؛ جنان نوین؛ سید محمدرضا رضازاده."طراحی و ارزیابی اثربخشی آموزش آموزههای دینی ـ روانشناختی بر روابط سالم و مهارتهای ارتباطی". فصلنامه روانشناسی و دین، 11، 2، 1397، 5-20
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
بهرامی احسان، هادی، نوین، جنان، رضازاده، سید محمدرضا.(1397) 'طراحی و ارزیابی اثربخشی آموزش آموزههای دینی ـ روانشناختی بر روابط سالم و مهارتهای ارتباطی'، فصلنامه روانشناسی و دین، 11(2), pp. 5-20
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
بهرامی احسان، هادی، نوین، جنان، رضازاده، سید محمدرضا. طراحی و ارزیابی اثربخشی آموزش آموزههای دینی ـ روانشناختی بر روابط سالم و مهارتهای ارتباطی. روانشناسی و دین، 11, 1397؛ 11(2): 5-20