هدف این پژوهش تعیین میزان رابطه بین «سرمایه روان شناختی» و «خردمندی معلمان» با نقش واسطه ای «توانمندسازی روان شناختی» است. روش پژوهش «توصیفی» از نوع همبستگی و با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری بوده است. جامعة آماری پژوهش، همة معلمان مدارس ابتدایی شهرستان میبد در سال تحصیلی 1399-1400، به تعداد 600 تن بودند. بدین منظور، 375 تن از معلمان مقطع ابتدایی شهرستان میبد با روش «نمونه گیری تصادفی ساده» انتخاب شدند و پرسشنامه های «سرمایه روان شناختی»، «توانمندسازی روان شناختی» و مقیاس «خرد» را تکمیل کردند. داده ها با استفاده از رویکرد الگوی معادلات ساختاری تحلیل گردیدند. نتایج نشان داد الگوی مطرح شده از برازش خوبی برخوردار است. نتایج الگو یابی نشانگر آن است که بین «سرمایه روان شناختی»، «توانمندسازی روان شناختی» و «خرد» رابطه ای معنا دار و مثبت وجود دارد. همچنین سرمایه روان شناختی از طریق توانمندسازی روان شناختی بر خرد اثرگذار است. این یافته ها نشان می دهد که با ارتقای متغیرهای «سرمایه روان شناختی» و «توانمندسازی روان شناختی» می توان افزایش خرد را در معلمان انتظار داشت.
برزگربفرویی، مهدی، قدم پور، عزت اله، غلامرضایی، سیمین.(1402) رابطه سرمایه روانشناختی و خردمندی معلمان با نقش واسطهای توانمندسازی روانشناختی. فصلنامه روانشناسی و دین، 16(2)، 121-134
برزگربفرویی، مهدی، قدم پور، عزت اله، غلامرضایی، سیمین.(1402) 'رابطه سرمایه روانشناختی و خردمندی معلمان با نقش واسطهای توانمندسازی روانشناختی'، فصلنامه روانشناسی و دین، 16(2), pp. 121-134