نویسندگان:
فاطمه امیری / دانشجو دکتري روانشناسي تربيتي دانشگاه لرستان
صفحهها:
31-46
تاریخ دریافت: 1395/01/18
تاریخ پذیرش: 1395/06/06
چکیده:
این پژوهش، پژوهشی تجربی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود که با هدف بررسی اثربخشی آموزش صبر مبتنی بر آموزه های دینی، بر میزان تاب آوری دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر اصفهان صورت گرفت. جامعه آماری، شامل دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-93 بود. نمونه آماری، 30 نفر از این دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. آموزش صبر، به عنوان مداخله به مدت یازده جلسه در گروه آزمایش اجرا شد. ابزار اندازه گیری پژوهش شامل پرسش نامه تاب آوری کونور و دیویدسون و مقیاس صبر حسین ثابت بود. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان داد که آموزش صبر به شیوهی گروهی در سطح معناداری 05/0p< در افزایش تاب آوری دانش آموزان مؤثر می باشد.
Article data in English (انگلیسی)
شیوه ارجاع به این مقاله:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
قدم پور، عزت اله، رحیمی پور، طاهره، امیری، فاطمه، خلیلی گشنیگانی، زهرا.(1397) اثربخشی آموزش صبر مبتنی بر آموزههای دینی بر تابآوری. فصلنامه روانشناسی و دین، 11(1)، 31-46
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
عزت اله قدم پور؛ طاهره رحیمی پور؛ فاطمه امیری؛ زهرا خلیلی گشنیگانی."اثربخشی آموزش صبر مبتنی بر آموزههای دینی بر تابآوری". فصلنامه روانشناسی و دین، 11، 1، 1397، 31-46
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
قدم پور، عزت اله، رحیمی پور، طاهره، امیری، فاطمه، خلیلی گشنیگانی، زهرا.(1397) 'اثربخشی آموزش صبر مبتنی بر آموزههای دینی بر تابآوری'، فصلنامه روانشناسی و دین، 11(1), pp. 31-46
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
قدم پور، عزت اله، رحیمی پور، طاهره، امیری، فاطمه، خلیلی گشنیگانی، زهرا. اثربخشی آموزش صبر مبتنی بر آموزههای دینی بر تابآوری. روانشناسی و دین، 11, 1397؛ 11(1): 31-46