صفحهها: 
				73-91
			
						
						
				تاریخ دریافت: 1396/03/28
			
						
						
				تاریخ پذیرش: 1396/09/03
			  
					
		
						
		
			چکیده: 
اساتید دانشگاه به عنوان متولیان دانش و الگوی دانشجویان، بر قشر جوان جامعه تأثیر دارند. بنابراین توجه به سلامت این قشر می تواند نقش مؤثری در پیشبرد اهداف جامعه و دستیابی به سعادت و کمال جمعی داشته باشد. این پژوهش با هدف تدوین الگوی سلامت روانی بر مبنای سازه های روان شناختی مثبت نگر اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در سال تحصیلی 95ـ 1394 انجام گرفت. نمونهی آماری شامل 150 نفر بود که به صورت تمام شمار از بین جامعهی آماری پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش، شامل پرسش نامهی سلامت روانی دروگاتیس، لیپمن و کورى، آزمون بهزیستی معنوی پالوتزین و الیسون، مقیاس امیدواری اشنایدر، آزمون خوش بینی شیر، کارور، و پرسش نامهی سرسختی بارتون بود. به  منظور تجزیه وتحلیل داده ها، از روش معادلات ساختاری و نوشتار 18/8 نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که می توان سلامت روانی را از طریق مؤلفه های روان شناختی مثبت نگر شامل بهزیستی معنوی، امیدواری، و تعهد تبیین نمود.
 
		
		
        
            Article data in English (انگلیسی) 
            
         
					 
	
	
		شیوه ارجاع به این مقاله:
		
RIS
		Mendeley
		BibTeX
		APA
		MLA
		HARVARD
		VANCOUVER
	APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
کریمیان صیقلانی، علی، اکبری، بهمن.(1399) تدوین الگوی سلامت روانی بر مبنای سازههای روانشناختی مثبتنگر. فصلنامه روانشناسی و دین، 13(2)، 73-91
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
علی کریمیان صیقلانی؛ بهمن اکبری."تدوین الگوی سلامت روانی بر مبنای سازههای روانشناختی مثبتنگر". فصلنامه روانشناسی و دین، 13، 2، 1399، 73-91
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
کریمیان صیقلانی، علی، اکبری، بهمن.(1399) 'تدوین الگوی سلامت روانی بر مبنای سازههای روانشناختی مثبتنگر'، فصلنامه روانشناسی و دین، 13(2), pp. 73-91
APA  | MLA  | HARVARD  | VANCOUVER 
کریمیان صیقلانی، علی، اکبری، بهمن. تدوین الگوی سلامت روانی بر مبنای سازههای روانشناختی مثبتنگر. روانشناسی و دین، 13, 1399؛ 13(2): 73-91