هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) و رویکرد متمرکز بر شفقت (CFT) و غنی شده، با آموزه های اسلامی بر عزّت نفس عمومی والدگری عزّت نفس عمومی کودکان 7-6 سال بود. روش پژوهش، نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعة آماری مادران کودکان کلاس اول دبستان 7-6 سال شهر اصقهان، در سال 97-1396 بودند که 30 نفر از آنان به عنوان نمونه، به طور تصادفی از نوع خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شده و در دو گروه کنترل و آزمایش (15 نفر) قرار گرفتند. ابزار پژوهش، پرسش نامه عزّت نفس کوپراسمیت و چک لیست سنجش میزان عزّت نفس کودکان پیش دبستانی بود. برای گروه آزمایشی، آموزش در 10 جلسه 120 دقیقه ای برگزار شد. داده ها با استفاده آزمون تحلیل کواریانس یک راهه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر رویکرد پذیرش و تعهد (ACT) و رویکرد متمرکز بر شفقت (CFT) و غنی شده، با آموزه های اسلامی، عزّت نفس عمومی والد و کودک را افزایش می دهد (05/0p<).
فلاح، محمدحسین، سدرپوشان، نجمه، شیروانی بروجنی، صدیقه.(1400) اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنیشده با آموزههای اسلامی، بر عزّت نفس عمومی. فصلنامه روانشناسی و دین، 14(4)، 25-40
محمدحسین فلاح؛ نجمه سدرپوشان؛ صدیقه شیروانی بروجنی."اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنیشده با آموزههای اسلامی، بر عزّت نفس عمومی". فصلنامه روانشناسی و دین، 14، 4، 1400، 25-40
فلاح، محمدحسین، سدرپوشان، نجمه، شیروانی بروجنی، صدیقه.(1400) 'اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنیشده با آموزههای اسلامی، بر عزّت نفس عمومی'، فصلنامه روانشناسی و دین، 14(4), pp. 25-40
فلاح، محمدحسین، سدرپوشان، نجمه، شیروانی بروجنی، صدیقه. اثربخشی آموزش تلفیقی فرزندپروری مبتنی بر (ACT) و (CFT) و غنیشده با آموزههای اسلامی، بر عزّت نفس عمومی. روانشناسی و دین، 14, 1400؛ 14(4): 25-40