روان‌شناسی و دین، سال چهاردهم، شماره اول، پیاپی 53، بهار 1400، صفحات 83-96

    رابطه بین باورهای دینی با عدالت و تعهد آموزشی استادان با واسطه‌گری جهت‌گیری مذهبی

    نوع مقاله: 
    پژوهشی
    نویسندگان:
    ✍️ فرهاد شفیع پور مطلق / دانشیار گروه مدیریت آموزشی، واحد محلات، دانشگاه آزاد اسلامی، محلات، ایران / farhad_shafiepoor@yahoo.com
    محمد آتشک / استادیار مرکز آموزش مدیریت دولتی، تهران، ایران / matashak@yahoo.com
    چکیده: 
    هدف این تحقیق، تعیین رابطه بین باورهای دینی با عدالت و تعهد آموزشی استادان با واسطه گری جهت گیری مذهبی بوده است. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات است. شیوه نمونه گیری، طبقه ای متناسب با حجم بوده که به طور تصادفی، تعدادی براساس فرمول حجم نمونه کرجسی-مورگان برای تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، چهار پرسش نامه باورهای دینی، عدالت آموزشی، تعهد آموزشی، جهت گیری مذهبی، که دارای روایی و پایایی مناسب بوده اند و برای تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین باورهای دینی با عدالت و تعهد آموزشی رابطه معناداری وجود دارد و جهت گیری مذهبی، رابطه بین باورهای دینی را با عدالت و تعهد آموزشی واسطه گری می کند.
    Article data in English (انگلیسی)
    شیوه ارجاع به این مقاله: RIS Mendeley BibTeX APA MLA HARVARD VANCOUVER

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    شفیع پور مطلق، فرهاد، آتشک، محمد.(1400) رابطه بین باورهای دینی با عدالت و تعهد آموزشی استادان با واسطه‌گری جهت‌گیری مذهبی. فصلنامه روان‌شناسی و دین، 14(1)، 83-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    فرهاد شفیع پور مطلق؛ محمد آتشک."رابطه بین باورهای دینی با عدالت و تعهد آموزشی استادان با واسطه‌گری جهت‌گیری مذهبی". فصلنامه روان‌شناسی و دین، 14، 1، 1400، 83-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    شفیع پور مطلق، فرهاد، آتشک، محمد.(1400) 'رابطه بین باورهای دینی با عدالت و تعهد آموزشی استادان با واسطه‌گری جهت‌گیری مذهبی'، فصلنامه روان‌شناسی و دین، 14(1), pp. 83-96

    APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER

    شفیع پور مطلق، فرهاد، آتشک، محمد. رابطه بین باورهای دینی با عدالت و تعهد آموزشی استادان با واسطه‌گری جهت‌گیری مذهبی. روان‌شناسی و دین، 14, 1400؛ 14(1): 83-96